loading...
4nama
علي باقرزاده بازدید : 51 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (0)

نکاتی در مورد جوشکاری فولاد استنلس

خصلت اصلی فولادهای استنلس مقاومت در برابر زنگ خوردگی است (داشتن کرم بیش از ۱۲% موید همین مطلب است).نیکل موجود در این فولادها حتی به مقدار زیاد هم نمیتواند به تنهایی مقاومت در برابر خوردگی را زیاد کند.ولی با حضور کرم میتواند تا حد زیادی این وظیفه را بخوبی انجام دهد.مزیت اصلی نیکل تسهیل ایجاد فاز آستنیت و بهبود خاصیت مقاوم به ضربه فولادهای کرم نیکل دار است. مولیبدن شرائط خنثی سازی این فولاد را تثبیت می کند و عموما عامل افزایش مقاومت به خوردگی موضعی(Pitting) است.

به منظور اطمینان از تشکیل کاربیدهای پایدار که باعث افزایش مقاومت به خوردگی بین دانه ای میشود افزودن Ti و Nb به انواع معینی از فولادهای کرم-نیکل دار ضروری است.

خصلت اصلی فولادهای استنلس مقاومت در برابر زنگ خوردگی است (داشتن کرم بیش از ۱۲% موید همین مطلب است).نیکل موجود در این فولادها حتی به مقدار زیاد هم نمیتواند به تنهایی مقاومت در برابر خوردگی را زیاد کند.ولی با حضور کرم میتواند تا حد زیادی این وظیفه را بخوبی انجام دهد.مزیت اصلی نیکل تسهیل ایجاد فاز آستنیت و بهبود خاصیت مقاوم به ضربه فولادهای کرم نیکل دار است. مولیبدن شرائط خنثی سازی این فولاد را تثبیت می کند و عموما عامل افزایش مقاومت به خوردگی موضعی(Pitting) است.

به منظور اطمینان از تشکیل کاربیدهای پایدار که باعث افزایش مقاومت به خوردگی بین دانه ای میشود افزودن Ti و Nb به انواع معینی از فولادهای کرم-نیکل دار ضروری است.

۱- فولادهای ضد زنگ
کرم و کربن عناصر اصلی اینگونه از فولادها را تشکیل میدهد. هر چند که مقدار کربن کمتر از ۰۴/۰درصد است تاثیر کرم بر استحکام کششی حتی در مقادیر ۱۳ و ۱۷و ۲۰درصد بسیار ناچیز است. در حالیکه در مقادیر زیادتر کربن با عملیات حرارتی مناسب امکان دستیابی به استحکام کششی منایب و عملیات مکانیکی مورد نظر فراهم میشود.

با توجه به ریزساختار فولادهای کرم دار را به شرح زیر میتوان دسته بندی کرد:

الف-فولادهای کرم دار-فریتی(۱۲ تا ۱۸ درصد کرم -۱/۰درصد کربن)

ب- فولادهای کرم دار-نیمه فریتی(۱۲ تا ۱۴ درصد کرم -۰۸/۰ تا ۱۲/۰ درصد کربن)

ج-فولادهای کرم دار-مارتنزیتی(۱۲ تا ۱۸ درصد کرم و بیش از ۳/۰ درصد کربن)


براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب رجوع كنيد

علي باقرزاده بازدید : 29 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

تاور بریج

تاور بریج (به انگلیسی: Tower Bridge)‏ نام یکی از مشهورترین سازه‌ها و پل‌های لندن، پایتخت انگلستان است که بر روی رود تیمز ساخته شده است. این پل که کار ساختش در ۱۸۸۶ آغاز و در ۱۸۹۴ به پایان رسید در نزدیکی پل لندن و برج لندن قرار دارد. برج‌های این پل دارای معماری گوتیک است و بخشی از مسیر جاده‌روی آن را می‌توان در مواقع لزوم بالا کشید تا کشتی‌های بزرگ بتوانند به‌راحتی از زیر آن عبور نمایند.

تاریخچهٔ ساخت پل

جمعیت شرق لندن در اواخر سدهٔ نوزدهم به شدت افزایش یافته بود و فکر ساخت پل جدیدی بر روی رود تیمز در آن ناحیه در حدود سال ۱۸۷۶ شکل گرفت. پس از آن چندین سال طول کشید تا طرح نهایی پل پذیرفته شود و سرانجام کار ساخت آن در ۱۸۸۴ آغاز گردید.
طرح انتخابی کاری از هوراس جونز با همکاری جان ولف بری بود. پنج پیمانکار و تقریباً ۴۵۰ کارگر برای ساخت این پل ۲۵۶ متری به خدمت گرفته شد و ۱۱ هزار تن استیل در چهارچوب آن به کار رفت. سرانجام کار ساخت پل که تاور بریج نام گرفت (تاور= بُرج، بریج= پل) در ۱۸۹۴ به پایان رسید. پل تاور بریج دارای برج‌هایی با معماری گوتیک ویکتوریایی بود که در آن زمان مورد پسند مردم قرار نگرفت، اما با گذر زمان این پل به یکی از معروفترین نمادهای شهر لندن بدل شد.

ساختار و عملکرد پل

با توجه به محل قرار گرفتن پل تاور بریج در مجاورت بندر و در جهت دریا و نیاز عبور کشتی‌های بزرگ از زیر آن، تصمیم بر آن شد تا پل را به صورت متحرک بسازند تا در مواقع لزوم باز شده و امکان عبور کشتی‌ها و قایق‌ها را فراهم سازد. موتورهایی هیدرولیکی در برج‌های پل تعبیه شد (در اصل برج‌ها نقش پنهان‌گر را داشتند) و از نیروی بخار برای پمپاژ آب به انباشتگرهای هیدرولیک استفاده می‌شد تا موتورهای بالاکشندهٔ پل را به کار اندازد. تا سال ۱۹۷۶ که همه چیز برقی شد از این روش استفاده می‌گردید.
هر کدام از زبانه‌های پل متحرک بیش از ۳۰ متر عرض داشته و قابلیت بازشدن تا زاویهٔ ۸۳ درجه را داراست. این پل در گذشته روزانه تقریباً ۵۰ بار باز و بسته می‌شد اما امروزه این میزان به ۱۰۰۰ بار در سال کاهش یافته است. همچنین ساعات بازشدن زبانه‌ها از پیش برنامه‌ریزی شده است و طبق آن دو نیمهٔ پل به بالا و پایین کشیده می‌شود.

گردشگری

گرفتن عکس و فیلم از پل تاور بریج یکی از کارهای مورد علاقهٔ توریست‌هایی است که به لندن می‌آیند، اما در عین حال این امکان نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد که وارد برج‌ها شوند. دو برج توسط گردشگاهی در قسمت بالا به یکدیگر متصلند و نمایی زیبا از لندن را می‌توان از آنجا مشاهده نمود.
همچنین در داخل پل، نمایشگاه تاور بریج قرار دارد که مساحت گردشگاه و دو برج را شامل می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از موتورخانهٔ ویکتوریایی که درون برج‌ها قرار دارند دیدن کنند.

علي باقرزاده بازدید : 26 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

روشهای اجرای شالوده های عمیق

طراحی شمع ها هم جنبه های هنری دارد و هم جنبه های علمی. هنر طراحی در انتخاب مناسب ترین نوع شمع و روش نصب آن با توجه به شرایط بارگذاری و ساختگاهی است. جنبه های علمی طراحی شمع به پیش بینی و تخمین درست عملکرد شمع مستقر در خاک در حین نصب و بار گذاری دوران بهره برداری کمک می کند. این عملکرد بطور مؤثر بستگی به روش نصب شمع بستگی داشته و به تنهایی نمی تواند توسط خصوصیات فیزیکی شمع و مشخصات خاک دست نخورده پیش بینی شود. دانستن انواع شمع ها و روش های ساخت و نصب شالوده های شمعی مستلزم فهم علمی رفتار آنهاست.
 
 
طراحی شمع ها هم جنبه های هنری دارد و هم جنبه های علمی. هنر طراحی در انتخاب مناسب ترین نوع شمع و روش نصب آن با توجه به شرایط بارگذاری و ساختگاهی است. جنبه های علمی طراحی شمع به پیش بینی و تخمین درست عملکرد شمع مستقر در خاک در حین نصب و بار گذاری دوران بهره برداری کمک می کند. این عملکرد بطور مؤثر بستگی به روش نصب شمع بستگی داشته و به تنهایی نمی تواند توسط خصوصیات فیزیکی شمع و مشخصات خاک دست نخورده پیش بینی شود. دانستن انواع شمع ها و روش های ساخت و نصب شالوده های شمعی مستلزم فهم علمی رفتار آنهاست.

۲-۲-  راهکارهای عملی طراحی شمع ها
۱-        اطلاعات لازم و مکفی از شرایط ژئوتکنیکی محل
۲-        شناخت دقیق نیروها و لنگرهای وارده از روسازه از نظر نوع، مقدار و جهت و اولویت بندی آنها
۳-        شناخت عوامل محیطی از نظر آثار کوتاه مدت و دراز مدت بر مصالح شمع
۴-        شناخت وضعیت پیرامون پروژه برای تصمیم گیری در مورد شیوه اجرای شمع
۵-        انتخاب نوع شمع
۶-        بررسی امکان پذیری ساخت وتولید شمع برای پروژه و محدودیت های ابعادی
۷-        برگزیدن روش نصب شامل کوبشی، چکش زدن، در جا ریختن و …
۸-        تعیین عمق مدفون شمع با توجه به شرایط خاک، بارهای موجود و امکانات اجرایی
۹-        آرایش شمع های گروهی و تعیین نحوه عملکرد گروه و توجه به نکات مؤثر در طراحی از جمله  تداخل شمع، ضریب کارایی، …
۱۰-      تعیین توان کاربری شمع (تکی یا گروهی) با استفاده از تحلیل های معتبر استاتیکی
۱۱-      تعیین توان باربری شمع با استفاده از آزمایشات درجا یا آزمایشات دینامیکی و تدقیق توان باربری
۱۲-      دخالت دادن عوامل مؤثر پیرامونی برتوان باربری بدست آمده
۱۳-      کنترل و ارزیابی نشست سیستم شالوده
۱۴-      طراحی سازه ای شمع و کلاهک سه شمع
۱۵-     انجام آزمایشات عملی بار گذاری استاتیکی یا دینامیکی(در صورت لزوم و صلاحدید) به منظور اطمینان از صحت اجرا و عدم آسیب دیدگی شمع ها در حین اجرا
۱۶-     تعیین ضریب اطمینان
 
۳-۲-  انواع پی های عمیق از نظر اجرایی
چنانکه گفته شد بر اساس استاندارد  BS 8004  بریتانیا شمع ها به سه دسته طبقه می شوند:

براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب رجوع كنيد...

علي باقرزاده بازدید : 18 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (1)

مقدمه:
در زندگی پرتلاطم امروزی داشتن آرامش، یکی از نیازهای ضروری انسان عصر حاضر است. همه ما برای یافتن لحظاتی آرام و بدون دغدغه در جست و جو هستیم و گاه نیز فکر میکنیم رسیدن به آرامش روحی و فکری امری محال است. در این دنیای پرتحرک که هر روز در حال تغییر و تحول است، برای ایجاد آرامش و دادن این حس به انسانها، نیازمند خلق چنین تفکری هستیم که درون خانه به دنبال آسایش و تمرکز فکری باشیم. برای طراحی این چنین محیطی، رنگ، یکی از ضروریات است.

رنگهاى طبیعت در ما تاثیر گذارند، این آثار به گونه اى ژرف و اجتناب ناپذیر در جان و روح ما جایگزین شده است. به طور کلى رنگها به ۲ دسته گرم و سرد تقسیم مى شوند. رنگهاى گرم انرژى زا، پر حرارت و پر قدرتند و سبب تحریک سیستم عصبى و فشار خون مى شوند.

اما رنگهاى سرد یاد آور حس خنکى، طراوت و آرامش اند. متابولیسم بدن را پایین مى آورند و حس آرامش شخص را بالا مى برند. مبنای همه رنگهاى گرم، قرمز و مبناى همه رنگهاى سرد، آبى است. رنگهاى روشن، ملایم ترین و کمرنگ ترین رنگها هستند که حس نشاط، سکوت و روشنى را القا مى کنند

براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب رجوع كنيد

علي باقرزاده بازدید : 27 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)

معماری قاجار (آیین و ویژگی ها)

از اواخر دوره صفويه تا اواسط سلطنت ناصرالدين شاه به علت آشفتگيهای موجود و جنگ های پی در پی و عدم ثبات و فقدان امنيت - هنرهای معماری و تزئينات ساختمانی ايران كه در دوران صفويه وسعت و تنوع زياد پيدا كرده بود طی اين دوره نابسامانی ملی به انحطاط گرائيد.
فقط در دوره كوتاه كريم خان زند - ارگ كريم خان و برخی بناهای منفرد همچون مجموعه بناهای وکیل در شیراز برپا می گردد که البته هیچگاه این بناها نتوانستند تاثیر خود را به گستردگی تاثیر بناهای دوران صفوی بر سراسر پهنه سرزمینی ایران به ثبت برسانند. هر چند که این بناها نیز همچنان بر مبنای اصول سبک اصفهان ساخته می شدند و از این روست که معماران این دوره و دوره ی قاجار دنباله رو معماراندوره صفوی بوده اند. علی رغم مطالب ذکر شده در فوق؛در دوره ی قاجاريه شيوه ی جديدی در معماری ايجاد شد که باز هم بر پایه سبک اصفهان اما در ادامه آن بوده است که می توان آن را سبک تهران نام نهاد.
بطور کلی معماری دوره ی قاجاریه را می توان به دو دوره ی کلی تقسیم کرد : 1- دوره ی اول: از آغاز سلطنت آغا محمد خان تا پایان سلطنت محمد شاه : در این دوره نگاه حاکم بر معماری همچنان نگاهی درونزا و بر مبنای سبک اصفهان و به کمال رساندن آن می باشد که نمونه هایی همچون حرم حضرت معصومه در قم و مسجد سلطانی نمونه هایی از آن می باشند. 2- دوره ی دوم: از آغاز سلطنت ناصرالدین شاه تا پایان حکومت سلسله قاجار : در این دوره بر اثر مسافرت های ناصرالدین شاه و اخلاف او و همچنین اعزام عده ای از محصلین ایرانی به اروپا و تحت تاثیر قرار گرفتن هیات حاکمه و نخبگان جامعه، سبکی در معماری آغاز می گردد که التقاطی از معماری بومی و معماری غربی می باشد
هنر معماری اين زمان با مقايسه با دوره ی صفويه[بخصوص در مورد ساختمان و توده] بسيار ضعيف شمرده مي شود. تنها در زمان حكومت طولانی ناصرالدين شاه قاجار به دليل نفوذ هنر باختري، هنر معماری هم چنين صنايع ظريف مانند گچ بري، آيينه كاری و كاشی كاری رونق يافت. ارتباط بيش تر ايران با غرب، معماران ايرانی را بر آن داشت تا عوامل مشخص معماری ايران را با روش بينی و توجه خاصی با عوامل معماری غرب درآميزند و آثاری به وجود آورند كه از نظر هنری دل پسند باشد.( منبع : کتاب سیمای فرهنگی ایران؛ به قلم نویسندگان)

اما معماری قاجار اصول، مبانی و الگوهای قدیم معماری ایران را ارتقا بخشیده و نوآوری هایی از نظرفضا به وجود آورد. لیکن، به نظر می رسد، قوت لازم خلق یک معماری نوین را نداشته است. 
جایگاه و مرتبه معماری قاجار در تاریخ معماری گذشته ایران (قبل از دوره جدید) می تواند محل بحث و تأمل باشد. اگر آثار معماری را از زاویه فضایی ارزیابی کنیم و به خلاقیت های فضایی در معماری توجه کنیم معماری دوره قاجار ارزش پیدا می کند و در جایگاه برتر و تکامل یافته تری نسبت به معماری های دوره های قبل از خود چون زندیه و صفویه قرار می گیرد، چرا که در معماری این دوره خلاقیت هایی فضایی افزایش می یابد.تنوع فضاها بیشتر می شود و فضاهای نوینی خلق می شوند. فضاها به گشایش و سبکی بیشتری می رسند و الگوهای قدیمی معماری ایران در جهت گسترش فضا تکامل می یابند. به طور خلاصه، اگر تکامل معماری را گشایش، شفافیت و سبکی فضاها بدانیم، معماری این دوره به عنوان مرحله تکامل معماری قدیم ایران مطرح میشود.

اما وقتی به معماری از زوایای دیگری مانند اندازه ها، تناسبات، شکل ها و تزئینات نگاه کنیم، معماری دوره قاجار وضع نازل تری را نسبت به دوره های گذشته خود و به خصوص دوره صفوی نشان می دهد. شکل ها استواری و صلابت قبلی را ندارند و شکل های جدیدی وارد معماری می شوند که سطحی و تفننی اند. 

براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب رجوع كنيد

علي باقرزاده بازدید : 38 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)
  • آبزن: وانی جهت شستشو
  • آسمانه: سقف
  • ارچین: نوعی گنبد رک
  • ارش: واحد اندازه گیری در نظام قدیم ایرانی (حدود ۴۰ سانتی متر)
  • ارگ: محل حکومتی
  • ارگ بد: متصدی شهر حکومتی
  • اسپرلوس: خلوت، آپارتمان خصوصی
  • ایوانچه: ایوانی کوچک، فضای نیمه باز
  • باجه: نوعی پنجره
  • بازارچه: بازارهای کوچک محلی
    بازارگاه: محل اجتماع مردم برای داد و ستد
  • بالاخانه: فضای بالای سردر، مهمانخانه
  • بالا طاقچه: طاقچه بالای اتاق
  • برزن: محله اصلی شهر
  • برزه: کلیه اعمالی که در تهیه نقشه و ماکت انجام می*گرفت
  • بستو: کوزه مورد استفاده در انبارخانه
  • بشن: فضای زیر گنبد، دیوار زیر گنبد
  • بنه گاه: محل تجمع اهالی روستاها در جوار آب
  • بیرون: حومه
  • بیرونی خانه: مهمانخانه
  • بینه: رختکن حمام
  • پاشیر: محل شیر آب آب انبار
  • پاخوره: سکوهای کنار در
  • پردیس: فضای سبز، باغ، گلکاری
  • پرذله: پیرامون دل شهر
  • پرویس: دیوار بعد از در ورودی برای جلوگیری از دید مستقیم 
  • پشکم: ایوان سه طرف بسته
  • پنج دری: نشیمن خانه
  • پنجره: شبکه یا چیز سوراخ سوراخ
  • براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب برويد
علي باقرزاده بازدید : 19 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)
 شماره ی چند تا از ماژک های خوب برای راندو
۳۰۲ ………..ابی روشن
۳۴۱ ………..ابی
۸۲۱ ………..خاکستری کمرنگ(تن مایه ی بنفش اره واسه زیر کاری و سایه خیلی خوبه)
۵۰۱ ………..سبز خیلی روشن
۵۰۴ ………..سبز روشن
۵۶۷ ………..سبز تیره
۵۴۱ ………..سبز کمرنگ(واسه سایه برگ و درخت و… تو ترکیب با سبزهای دیگه خیلی کارو قشنگ میکنه)
۷۳۶ ………..خردلی روشن
براي براي ديدن بقيه شماره هاي ماژيك و مدل ها به ادامه مطلب برويد
علي باقرزاده بازدید : 30 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)

آموزش اسکیس 
مداد:ابزار
مداد ابزاری مناسب و چند کاربردی برای طراحی است. هیچ ابزار دیگری جز مداد امکان ایفای این نقش ها و وظایف متعدد و متنوع را ندارد زیرا مداد را نه فقط برای کشیدن خطوط با پهنای متفاوت ،بلکه می توان برای سایه زدن ،ایجاد بافت و رنگسایه های گوناگون نیز به کار گرفت.
در نگاه برخی افراد تفاوتی میان مداد و خودکار یا هر وسیله علامت گذار دیگری وجود ندارد و می توان از همه آنها برای اسکیس زدن استفاده کرد.در این دیدگاه حقیقتی نادیده پنداشته شده و ان منحصر به فرد بودن طراحی با مداد و ویژگی عدم قابلیت کپی گرفتن از آن است.

چرا اسکیس می زنیم؟
گرایش به طراحی در دهه های اخیر ،نگرانی هایی در مورد رنگ،سبک،بیان و سرعت به همراه داشته است این مشخصه ها همچنین پاسخ هایی به فن آوری جدید و شیوه زندگی ما به سبک امروزی است.از نقطه نظر آموزشی نیز تاکنون کمتر به طراحی توجه شده ،در حالی که می دانیم اسکیس زیر بنای برنامه آموزشی پرمایه و دوره پیش نیاز برای همه دانشجویان طراحی است.هنگام اسکیس زدن به هماهنگی چشم و دست نیاز دست .ابتدا (موضوع مورد نظر را )می بینیم سپس بررسی می کنیم و بعد به روی کاغذ می اوریم .انچه در ذهنمان است به کمک مداد،به روی کاغذ منتقل و ثبت می شود.مداد رابطه ای فیزیکی بین چشم ،ذهن و دست برقرار می کند و ابزار مناسبی برای اسکیس زدن است چرا که در دست گرفتن آن راحت است و قیمت زیادی ندارد .نرمی و روان بودن مداد از مشخصه های منحصر به فردی است که آن را برای مبتدیان مطلوب کرده است.دانش و مهارت هایی که از اسکیس های مدادی کسب می شود به راحتی انتقال پذیر به سایر موضوعات طراحی است و مزایای آن بی شمار و دائمی است.

انواع مداد
انواع بسیار زیادی مداد هست که کم و بیش کارهای مشابه انجام می دهند .نکته کلیدی این است:مدادی را انتخاب کنید که با آن راحت تر بتوانید کار کنید.مدادهای معمولی درجه هایی مختلف از b و h دارند. مدادهای سخت را با علامت h و مدادهای نرم را با b نشان می دهند.از مدادهای سخت برای ترسیم فنی استفاده می شود زیرا خطوطی بسیار باریک ،ظریف و با ثبات به جا می گذارد.و تا قبل از عصر کامپیوتر استفاده از آن فقط بین معماران رایج بود ،چرا که خطوط ظریف و منظم ایجاد شده با آن،جوابگوی دقت بالای معماران در طراحی بوده است.مدادهای نرم نیز مطلوبند زیرا درجه تیره تری از رنگ به وجود می آورد و راحت تر روی کاغذ حرکت می کند اما از آنجا که نوک این مدادها (بر اثر تماس روی سطوح اثر پذیر )سریع سائیده می شود ناگزیر خطوطی پهن و کم ثبات ایجاد می کند.
مداد زغالی،آرایشی ،آبنوسی ،مداد تخت اسکیسی،مداد طرح اولیه و … انواع دیگر مدادهاست.مداد زغالی،مغزی زغالی دارد و کار با آن درست مانند زغال طراحی است با این تفاوت که نوک آن را مثل مداد نمی توان تیز کرد. ازآنجا که مغزی این نوع مداد به چوب پوشیده شده نتیجه کار با آن بسیار تمیز تر خواهد بود.

براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب رجوع كنيد

علي باقرزاده بازدید : 14 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)

باد گیرها را هم از نظر شکل شناسی و هم از نظر مناطق می توان دسته بندی کرد.

از نظرشکل ظاهری بادگیرها را میان به بادگیرهای یک طرفه، دوطرفه، سه طرفه ، چهار طرفه ، شش وچهی و هشت وجهی تقسیم کرد. از نظر پراکندگی در مناطق مختلف ایران و به عنوان نمونه می توان به ذکر موارد زیر پرداخت:
بادگیر یکطرفه بیشتر در منطقه اردکان ومیبد یافت می شود. البته در نواحی دیگر همچون مهنه نیز بادگیرهای یک طرفه به تعداد زیاد دیده می شود.

 

بادگیر دو طرفه : آب انبار دولت آباد یزد دارای بادگیر دو طرفه می باشد.

بادگیر سه طرفه: این نوع بادگیر چندان معمول نیست اما نمونه هایی مانند بادگیر امامزاده حسین طبس به این صورت ساخته شده است. 

بادگیر چهار طرفه: رایج ترین نوع بادگیر در یزد می باشد. این نوع بادگیر هم با پلان مربعی و هم با پلان مستطیلی ساخته می شود.در حالت مستطیلی معمولا وجه بزرگتر رو به باد مناسب ساخته می شود. 

بادگیرهای شش و هشت وجهی : نمونه بادگیر شش وجهی را در آب انبار امامزاده یزد و هشت وجهی را در آب انبار خانم جان روستای عز آباد می توان یافت.

تعداد صفحات : 8

درباره ما
علی باقرزاده هستم در دومین روز بهار ( فروردین) در ایران در استان خوزستان شهرستان رامهرمز به دنیا اومدمو در حال حاضر در اصفهان زندگي ميكنم. در رشته نقشه کشی معماری تحصیل کردم و دیپلم این رشته را گرفتم در حال حاضر دانشجوی این رشته میباشم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب وبلاگ رو چگونه ميبينيد؟
    نظرتون در مورد قالب وبلاگ چيست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 49
  • بازدید کلی : 7,083
  • کدهای اختصاصی