loading...
4nama
علي باقرزاده بازدید : 84 دوشنبه 04 شهریور 1392 نظرات (1)

۱۰ ایده برای دکوراسیون اتاق نشیمن

 

 

برای تبدیل اتاق نشیمن خود به فضایی راحت و صمیمی و اماده کردن آن برای دور هم جمع شدن با اعضای خانواده و دوستانتان ازاین ۱۰ ایده مهم استفاده کنید :

۱تعیین حال و هوای فضا به کمک رنگ

رنگ هایی که برای دکوراسیون اتاق خود انتخاب می کنید می تواند بر احساس مهمانان شما از فضا تاثیر بگذارد . رنگ ها بسته به میزان شدت و گرمی یا سردی شان می توانند اتاق نشیمن شمارا فضایی شاد و محرک یا راحت و ارامش بخش سازند . برای نمونه طیف های ارام از رنگ های ابی و سفید جلوه اتاق نشیمن را بزرگ کرده و به آن احساسی آرام و خنک و سازمان یافته می دهد تا فضایی راحت و ایده آل برای پذیرایی از مهمانان فراهم شود . حال تصورکنید در چنین فضایی قالیچه ای با رنگ قهوه ای مایل به زرد روشن در زیر پا تا چه حد می تواند گرما بخش باشد و از سرمای رنگ های به کار رفته بکاهد .

۲-توجه به دیوارها وسقف ها

به طور سنتی به دکوراسیون و جلوه دیوارهای اتاق نشیمن بیشتر از اتاق های دیگر رسیدگی و توجه می شود زیرا این اتاق یک فضای عمومی است . برای آماده ساختن این فضا بهتر است پوشش مناسب و ایده آل برای دیوارها بیابید . استفاده از پارچه یا کاغذ دیواری برای پوشش دیوارها می تواند گزینه های مناسبی باشد زیرا افزون بر طرح و رنگ می تواند بافت بیشتری را نیز به دکوراسیون اتاق نشیمن وارد سازد .

۳-باکمک ریزه کاری های معماری به اتاق هویت ببخشید

برخی از افراد از گچبری چندان خوششان نمی آید و ان را بسیار از مد افتاده و قدیمی می دانند ولی می توان با اندکی سلیقه و استفاده کم و به جا از گچبری با انواع ابزار ها در دیوار به فضا تنوع بخشید . استفاده از این ریزه کاری های معماری می تواند هم جنبه کاربردی داشته باشد و هم جنبه زیبایی , این گچبری ها می تواند سبک دکوراسیون اتاق نشیمن را تعیین کند و اتاق نشیمن شما را به فضایی کلاسیک و مدرن و سنتی و … تبدیل سازد . 

۴-کفپوشی راحت و شیک انتخاب کنید

با در نظر داشتن کاربرد اتاق نشیمن در جایگاه یک فضای عمومی باید برای کفپوش آن گزینه ای را انتخاب کنید که هم در زیر پا کاملا راحت و خوشایند باشد و هم با سبک دکوراسیون فضا همخوانی و تناسب داشته باشد . اگر ترجیح می دهید از طرح و رنگ های کم رنگ تر برای کفپوش استفاده کنید تابیشترین توجه به وسایل و مبلمان باشد پیشنهاد می کنیم از کفپوش هایی با رنگ طبیعی و خنثی استفاده کنید . در این صورت چیدمان مبلمان و وسایل بیشتر به چشم می آید . کفپوش های چوبی زیبا و با دوام به همراه یک قالیچه کوچک از محبوب ترین گزینه ها برای کفپوش اتاق نشیمن به شمار می روند اما سرامیک و سنگ و موکت نیز می توانند انتخاب های خوبی برای کفپوش اتاق نشیمن باشند .

۵-ایجاد یک نقطه کانونی

وجود یک نقطه کانونی می تواند به دکوراسیون اتاق نشیمن شما جذابیت و گیرایی دهد . شومینه نقطه کانونی طبیعی و نماد گرما و اتش در خانه است اما در بسیاری از اتاق های نشیمن امروزی تلویزیون در جایگاه نقطه کانونی قرار دارد برای دور نگه داشتن این دو عنصر از رقابت با هم پیشنهاد می کنیم به هر دو آن ها در دکوراسیون نشیمن توجه کنید . نمایش آثار هنری زیبا و خیره کننده نیز می تواند نقطه کانونی مناسبی برای اتاق نشیمن باشد .

۶-چیدمان مبل ها برای ایجاد فضای گفت و گو

اتاق نشیمن فضایی است که در آن بیشتر افراد دور هم جمع می شوند و با هم به گفت و گو می پردازند . پس بهترین و خوشایندترین حالت چیدمان مبل به گونه ای است که فضا برای تعامل و گفت و گوی صمیمانه افراد اماده شود . مبل ها را ازجلوی دیوارها بردارید وآن ها را رو به روی هم به صورت دایره ای بچینید تا فضای صمیمی برای دور هم نشستن و گپ و گفت فراهم شود .

۷-طراحی یک نورپردازی گرم و دوست داشتنی

نورپردازی در اتاق نشیمن باید برای ایجاد ارامش و اسایش طراحی شود . اتاق نشیمن باید کاملا روشن باشد ولی نور آن نباید آزار دهنده باشد . برای اطمینان از روشن بودن کامل اتاق بهتر است از منابع نور در جایگاه هایی استفاده کنید که یک مثلث فرضی را تشکیل دهند . نور چراغ های رومیزی که رو به پایین هستند افراد را به آرامش دعوت می کنند و استفاده از ان ها در اتاق نشیمن توصیه می شود .

۸-پنجره ها را بپوشانید یا نه؟

استفاده از پرده های سنگین و چندلایه از گذشته تاکنون رواج دارد ولی استفاده از چنین پرده هایی تنها برای زمانی که نیاز به جلوه ای لوکس و رسمی است پیشنهاد می شود . در یک اتاق نشیمن ساده و راحت استفاده از یک پرده تمام قد و ساده و نازک کافی است . زیرا در مواقع لازم می توان تور ورودی به داخل راتنپیم و کنترل کرد .

۹-طراحی یک مرکز رسانه ای

تماشای تلویزیون در کنار خانواده از دیگر کاربرد های اصلی اتاق نشیمن است . پس باید یک مرکز رسانه ای یا فضایی برای تماشای تلویزیون در یک قسمت از اتاق ساخت . می توانید برای این قسمت از جدیدترین مدل های میز استفاده کنید ولی فراموش نکنید که همیشه نوترین مدل بهترین مدل نخواهد بود . گاهی هماهنگ کردن میز های شیشه ای تلویزیون با دیگر مبلمان ها بسیار دشوار است .

۱۰-استفاده از هنر به عنوان اکسموری

دیوار های اتاق نشیمن زنده خواهند شد اگر از سطح آن ها برای به نمایش گذاشتن تابلو ها و مجموعه های هنری مورد علاقه خود استفاده کنید . تابلوها و قاب های زیبا را به صورت تکی یا گروهی بر روی دیوار های اتاق نشیمن خود در ارتفاعی مناسب و استاندارد و در سطح دید بیاویزید و از آویختن آنها در ارتفاع بالا خودداری کنید .

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
علی باقرزاده هستم در دومین روز بهار ( فروردین) در ایران در استان خوزستان شهرستان رامهرمز به دنیا اومدمو در حال حاضر در اصفهان زندگي ميكنم. در رشته نقشه کشی معماری تحصیل کردم و دیپلم این رشته را گرفتم در حال حاضر دانشجوی این رشته میباشم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب وبلاگ رو چگونه ميبينيد؟
    نظرتون در مورد قالب وبلاگ چيست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 74
  • بازدید کلی : 7,108
  • کدهای اختصاصی