loading...
4nama
علي باقرزاده بازدید : 19 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)
 شماره ی چند تا از ماژک های خوب برای راندو
۳۰۲ ………..ابی روشن
۳۴۱ ………..ابی
۸۲۱ ………..خاکستری کمرنگ(تن مایه ی بنفش اره واسه زیر کاری و سایه خیلی خوبه)
۵۰۱ ………..سبز خیلی روشن
۵۰۴ ………..سبز روشن
۵۶۷ ………..سبز تیره
۵۴۱ ………..سبز کمرنگ(واسه سایه برگ و درخت و… تو ترکیب با سبزهای دیگه خیلی کارو قشنگ میکنه)
۷۳۶ ………..خردلی روشن
براي براي ديدن بقيه شماره هاي ماژيك و مدل ها به ادامه مطلب برويد
علي باقرزاده بازدید : 30 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)

آموزش اسکیس 
مداد:ابزار
مداد ابزاری مناسب و چند کاربردی برای طراحی است. هیچ ابزار دیگری جز مداد امکان ایفای این نقش ها و وظایف متعدد و متنوع را ندارد زیرا مداد را نه فقط برای کشیدن خطوط با پهنای متفاوت ،بلکه می توان برای سایه زدن ،ایجاد بافت و رنگسایه های گوناگون نیز به کار گرفت.
در نگاه برخی افراد تفاوتی میان مداد و خودکار یا هر وسیله علامت گذار دیگری وجود ندارد و می توان از همه آنها برای اسکیس زدن استفاده کرد.در این دیدگاه حقیقتی نادیده پنداشته شده و ان منحصر به فرد بودن طراحی با مداد و ویژگی عدم قابلیت کپی گرفتن از آن است.

چرا اسکیس می زنیم؟
گرایش به طراحی در دهه های اخیر ،نگرانی هایی در مورد رنگ،سبک،بیان و سرعت به همراه داشته است این مشخصه ها همچنین پاسخ هایی به فن آوری جدید و شیوه زندگی ما به سبک امروزی است.از نقطه نظر آموزشی نیز تاکنون کمتر به طراحی توجه شده ،در حالی که می دانیم اسکیس زیر بنای برنامه آموزشی پرمایه و دوره پیش نیاز برای همه دانشجویان طراحی است.هنگام اسکیس زدن به هماهنگی چشم و دست نیاز دست .ابتدا (موضوع مورد نظر را )می بینیم سپس بررسی می کنیم و بعد به روی کاغذ می اوریم .انچه در ذهنمان است به کمک مداد،به روی کاغذ منتقل و ثبت می شود.مداد رابطه ای فیزیکی بین چشم ،ذهن و دست برقرار می کند و ابزار مناسبی برای اسکیس زدن است چرا که در دست گرفتن آن راحت است و قیمت زیادی ندارد .نرمی و روان بودن مداد از مشخصه های منحصر به فردی است که آن را برای مبتدیان مطلوب کرده است.دانش و مهارت هایی که از اسکیس های مدادی کسب می شود به راحتی انتقال پذیر به سایر موضوعات طراحی است و مزایای آن بی شمار و دائمی است.

انواع مداد
انواع بسیار زیادی مداد هست که کم و بیش کارهای مشابه انجام می دهند .نکته کلیدی این است:مدادی را انتخاب کنید که با آن راحت تر بتوانید کار کنید.مدادهای معمولی درجه هایی مختلف از b و h دارند. مدادهای سخت را با علامت h و مدادهای نرم را با b نشان می دهند.از مدادهای سخت برای ترسیم فنی استفاده می شود زیرا خطوطی بسیار باریک ،ظریف و با ثبات به جا می گذارد.و تا قبل از عصر کامپیوتر استفاده از آن فقط بین معماران رایج بود ،چرا که خطوط ظریف و منظم ایجاد شده با آن،جوابگوی دقت بالای معماران در طراحی بوده است.مدادهای نرم نیز مطلوبند زیرا درجه تیره تری از رنگ به وجود می آورد و راحت تر روی کاغذ حرکت می کند اما از آنجا که نوک این مدادها (بر اثر تماس روی سطوح اثر پذیر )سریع سائیده می شود ناگزیر خطوطی پهن و کم ثبات ایجاد می کند.
مداد زغالی،آرایشی ،آبنوسی ،مداد تخت اسکیسی،مداد طرح اولیه و … انواع دیگر مدادهاست.مداد زغالی،مغزی زغالی دارد و کار با آن درست مانند زغال طراحی است با این تفاوت که نوک آن را مثل مداد نمی توان تیز کرد. ازآنجا که مغزی این نوع مداد به چوب پوشیده شده نتیجه کار با آن بسیار تمیز تر خواهد بود.

براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب رجوع كنيد

علي باقرزاده بازدید : 15 یکشنبه 12 خرداد 1392 نظرات (0)
آموزش راندو (بحث های تئوری) : 
همه راندوها یا تصاویر به طور کلی با یکی از سه نوع ابزار زیر انجام می شوند:
خشک، نیمه مرطوب، مرطوب.
ابزار خشک، در آب حل نمی شود و معمولاً پاک شدنی می باشد، به آسانی حمل و سریع به کار برده میشود.علاوه براین، ابزار خشک تغییر تدریجی ارزش لازم را برای اکثر ترسیم ها، به آسانی ایجاد می کند.
ابزار نیمه مرطوب شامل جوهر و ماژیک می شود.ابزارهای مرطوب هنگام استفاده ،نیمه مرطوب به شمار می آیند زیرا بسیار سریع خشک می شوند.ابزار نیمه مرطوب برای ایجاد تغییر تدریجی ارزش خط یا سایه گاه در ترسیم به کار میرود.تنوع انتخاب رنگ ،با سهولت کاربرد آن مرتبط است بنابراین آن را برای حرفه ای ها ایده آل می سازد.
هنگام استفاده از ابزار مرطوب به آب نیاز داریم زیرا در آب حل می شوند.مانند آبرنگ، رنگ لعابی و گواش که معمولاً پاک نمی شوند.به طور کلی برای استفاده موفقیت آمیز آنها به مهارت زیادی نیاز است.رنگدانه های مختلفی باید با یکدیگر ترکیب شوند تا تغییرات ارزشی نامحسوسی ایجاد کنند.تکنیک های ابزار مرطوب به هنرمند اجازه می دهند تا نواحی وسیعی را در زمان کوتاهی رنگ کند همچنین بزرگترین طیف رنگی ممکن را فراهم می آورند.
علاوه بر سه نوع ابزار اصلی، تکنیک های ترکیب ابزار نیز وجود دارد که اغلب برای خلق آثار خاص به کار می روند و ابزار مرطوب با مرطوب، مرطوب با خشک یا ابزار خشک با مرطوب را ممکن است در بر بگیرد.ابزارهای مرطوب به ویژه، برای ایجاد تغییر یا تصحیح مفید می باشند.ابزار کدر ومات مانند رنگ لعابی، ابزاری شفاف مانند ماژیک را سریع می پوشاند، برای مثال هنگام پوشاندن خطاها کاربرد دارد.
***27نوع راندو***
براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب برويد
علي باقرزاده بازدید : 13 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

همانگونه كه جهت ارايه يك متن ادبي از قلم و سخن استفاده مي كنيم و ارايه خوب آن بر حسب اينكه چگونه از كلمات بهره بگيريم و فكر را در قالب آن جاي دهيم مشخص خواهد شد در معماري نيز وسيله ارايه ترسيم وطراحي مي باشد كه بر حسب مهارتمان در نوع ترسيم مي توانيم محتوا و مفاهيم فكري معمارانه را در قالب يك طرح معماري به بيننده منتقل كنيم .

براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب برويد

درباره ما
علی باقرزاده هستم در دومین روز بهار ( فروردین) در ایران در استان خوزستان شهرستان رامهرمز به دنیا اومدمو در حال حاضر در اصفهان زندگي ميكنم. در رشته نقشه کشی معماری تحصیل کردم و دیپلم این رشته را گرفتم در حال حاضر دانشجوی این رشته میباشم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب وبلاگ رو چگونه ميبينيد؟
    نظرتون در مورد قالب وبلاگ چيست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 80
  • بازدید کلی : 7,114
  • کدهای اختصاصی