loading...
4nama
علي باقرزاده بازدید : 96 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)
mo8837.jpg

مردهای مجرد به غیر از ایکس باکس و تفریح با دوستان به چه چیزهای دیگری باید توجه کنند؟ دکوراسیون محل زندگی خود. چند سالی است در کشور ما هم باب شده است پسرها از خانواده های خود جدا می شوند و مجردی زندگی می کنند. اما بسیاری از آنها خانه های به هم ریخته دارند که تقریبا هیچ نوع دکور یا تزئینی ندارد. چرا باید این گونه باشد؟ صرف اینکه تنها زندگی می کنید دلیل نمی شود به دکوراسیون محل زندگی خود بها ندهید.
دید مردها در تزئین خانه با دید زنان بسیار فرق دارد. اصولا آدم ها سلیقه های متفاوت دارند اما اینجا دقیقا بحث جنسیتی مطرح است. زنان و مردان ارزش های متفاوت از هم برای تزئین خانه دارند. یکی از این تفاوت ها، نوع صحبت کردن آنها در مورد دکوراسیون خانه است.

مردها اصولا هنگام صحبت در مورد آنچه می خواهند از ادبیات خاصی استفاده می کنند. بیشتر علاقه آنها در بحث دکوراسیون به سبک طراحی داخل اتومبیل بر می گردد: صندلی های چرمی، تزئینات چوبی، دوخت منحصربه فرد و رنگ متالیک. در مورد رنگ و بافت دیوارها و وسایل نیز همچون وسایل تکنولوژیک به خانه نگاه می کنند و مثلا انتظار دارند وسیله های اتاق خواب همچون آی پد مینیمالیستی و باریک باشند.

مرتبط با سبک زندگی
طراح و دکوراتور باید پیش از هر اقدامی در مورد سبک زندگی فردی که قرار است خانه اش را تزئین کند، اطلاعات کسب کند. به طور مثال، آیا صاحب خانه زیاد سفر می رود؟ شیفت شب کار می کند؟ پرده و تاریکی اتاق برایش چقدر مهم است؟ آیا در رختخواب تلویزیون تماشا می کند؟ آیا صبح ها اخبار مطالعه می کند؟ همه این موارد در طراحی اتاق خواب یک مرد بسیار مهم هستنند زیرا باید المان های مرتبط با این سبک زندگی انتخاب و در اتاق به کار گرفته شوند.

خیلی خودخواه نباشید
تا چند وقت می خواهید مجردی زندگی کنید؟ بالاخره زمانی می رسد که باید فردی را وارد ندگی خود کنید. باید ازدواج کنید. پس سعی کنید اتاق خواب را به گونهای تزئین کنید که در آینده برای اقامت یک زوج هم مناسب باشد. به طور مثال، می توانید یک آینه تمام قد در اتاق بگذارید. یا رنگ و طرح هایی انتخاب کنید که صددرصد مردانه نیستند.

استفاده از رنگ های خنثی
مردها عموما رنگ هایی همچون توسی، سفید و مشکی را به هر رنگ دیگری ترجیح می دهند. اما بهتر است از رنگ های دیگر هم بهره بگیرید. به جای استفاده از تابلوهای بزرگ، تابلوهای کوچک و متنوع به دیوار نصب کنید. مشکی و توسی برای اتاق خواب کمی زمخت و خشن هستند بنابراین، از وسایل و رنگ هایی که کمی فضا را نرم و راحت کنند نیز استفاده کنید.

در خرید تشک دست و دل باز باشید
مردهای مجرد چون تعلق خاطر چندانی به خانه ندارند تا دیر وقت سر کار هستند و بیشتر زمان خانه بودن آنها صرف خواب می شود. پس بهتر است تختخواب نرم و راحتی داشته باشید تا همین ساعت هایی که خانه هستید، از آرامش زیاد آن بهره بگیرید. باکس های خوشخواب کمی گران قیمت تر از خوشخواب های معمولی هستند اما راحتی و زیبایی بیشتری هم دارند.

توجه به امکانات بصری
استفاده زیاد از وسایل الکترونیک در اتاق خواب مردها می تواند مُخل آسایش آنها بشود. اما به طور محدود از تکنولوژی همچون یک تلویزیون یا کنسول بازی می توان در اتاق آنها گنجاند به شرطی که خیلی راحت جمع شوند و جلوی چشم هم نباشند. مثلا، کمد تلویزیون یا نمایشگرهای دیواری راهکارهای خوبی هستند.

نمایش وسایل
مردها بیشتر از زنان به جمع کردن وسایل مختلف علاقه دارند. به طور مثال، انواع گیتار، وسایل ضبط استریو، دوربین های قدیمی، گرامافون، تخته موج سواری، اسکیت و ... . همه ماجرا به اینجا ختم نمی شود. آنها علاوه بر جمع آوری خیلی هم دوست دارند وسایلشان را به نمایش بگذارند. همین علاقه را می توان در دکور اتاق آنها پیاده کرد.

توجه به اصول طراحی
مردها دوست دارند همه وسایل همیشه جایی برای خود داشته باشند. به طور مثال، در کنار تخت باید پریز برق و یک میز باشد تا بتوان موبایل را روی آن قرار داد و شارژ کرد. یا کمد بزرگی با انواع طبقه بندی ها و جایگاه های مشخص برای انواع لباس، پیراهن، تی شرت، شلوار، کت و شلوار، کفش، جوراب و ... داشته باشند.

وقتی یک مرد یک جایی را برای کفش های خود انتخاب کرد، همیشه کفش هایش را همان جا پیدا خواهد کرد. آنها از این نظم لذت می برند و حوصله ندارند وسایل را جابه جا کنند و هر بار که چیزی می خواهند همه اتاق را جست وجو کنند.

علي باقرزاده بازدید : 18 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (1)

مقدمه:
در زندگی پرتلاطم امروزی داشتن آرامش، یکی از نیازهای ضروری انسان عصر حاضر است. همه ما برای یافتن لحظاتی آرام و بدون دغدغه در جست و جو هستیم و گاه نیز فکر میکنیم رسیدن به آرامش روحی و فکری امری محال است. در این دنیای پرتحرک که هر روز در حال تغییر و تحول است، برای ایجاد آرامش و دادن این حس به انسانها، نیازمند خلق چنین تفکری هستیم که درون خانه به دنبال آسایش و تمرکز فکری باشیم. برای طراحی این چنین محیطی، رنگ، یکی از ضروریات است.

رنگهاى طبیعت در ما تاثیر گذارند، این آثار به گونه اى ژرف و اجتناب ناپذیر در جان و روح ما جایگزین شده است. به طور کلى رنگها به ۲ دسته گرم و سرد تقسیم مى شوند. رنگهاى گرم انرژى زا، پر حرارت و پر قدرتند و سبب تحریک سیستم عصبى و فشار خون مى شوند.

اما رنگهاى سرد یاد آور حس خنکى، طراوت و آرامش اند. متابولیسم بدن را پایین مى آورند و حس آرامش شخص را بالا مى برند. مبنای همه رنگهاى گرم، قرمز و مبناى همه رنگهاى سرد، آبى است. رنگهاى روشن، ملایم ترین و کمرنگ ترین رنگها هستند که حس نشاط، سکوت و روشنى را القا مى کنند

براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب رجوع كنيد

علي باقرزاده بازدید : 23 شنبه 17 تیر 1391 نظرات (0)

رنگ چیست؟ در سال 1666، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست. آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند. بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می‌کنند و نور سفید می‌سازند. این رنگ‌ها را نیز رنگ‌های مکمّل می‌نامند.

به ادامه مطلب رجوع كنيد

علي باقرزاده بازدید : 27 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

اگر از نور کامل و طبیعی خورشید که گستردگی و کیفیت آن قابل مقایسه با نورهای دیگر نیست صرف نظر کنیم، استفاده از نور آبی مصنوعی و چراغ های روشنایی، به نیازی ضروری و همیشگی تبدیل شده است.

به خصوص نقش نورپردازی در معماری داخلی بسیار مهم و جذاب می نماید. با افزایش کارآیی های صنعت برق و امکانات تکنولوژیک مربوط به آن، استفاده از محصولات وابسته به آن نیز رشد چشمگیری داشته است؛ چنانکه باید اذعان داشت روشنایی، راه را برای یک تحول در شناخت و طراحی معماری باز کرده است. این محصولات که مشتمل بر انواع چراغ ها و سیستم های روشنایی هستند، ابزار اصلی نورپردازی را تشکیل می دهند. با تنوع این ابزار، طراحان با مسئله ای مواجه می شوند و آن انتخاب صحیح وسیله نوری و تعیین محل مناسب برای آن است. چنین مشکلی پیچیده تر از تامین کمی نور است. اگر چه لامپ های عریان قادرند نیازهای کمی نور را به آسانی مرتفع کنند، واضح است که جنبه های دقیق تامین آسایش و نکات ظریف زیبایی شناسی از عهده این وسایل ساده برنمی آید. در حقیقت گره کار در تهیه و تامین نور نیست بلکه تنظیم منابع نوری برای خلق محیط مناسب بصری، مسئله اصلی است.
در بررسی های انجام شده پیرامون استفاده افراد از نور و چگونگی نورپردازی منازل مسکونی خود، اطلاعاتی راه گشا به دست آمده است که راه را برای راهنمایی تولیدکنندگان، طراحان و نهایتاً استفاده کنندگان باز می کند یا باعث سوق دادن آنان به سمت استفاده از منابع نوری مطلوب و راهنمایی عموم به استفاده درست از منابع در اختیار می شود. ابتدا این نکات را مرورکرده و در ادامه، نکاتی را درباره روشنایی عمومی از نظر می گذرانیم. افراد مورد مطالعه در این مبحث در پاسخ به سؤالی در زمینه استفاده از نور عمومی و موضعی در محل زندگی خود اکثراً اذعان دارند که نور عمومی را بیشتر از نور موضعی در محل زندگی خود استفاده می کنند. 75% افراد، نور عمومی و 25% نیز نور موضعی را مورد استفاده قرار می دهند. در مورد استفاده از انواع مختلف چراغ های روشنایی، بازار خرید و استفاده به ترتیب با 50% و 35% و۱۰% در اختیار چراغ های سقفی، دیواری و پایه دار زمینی قرار می گیرد که این خود می تواند موید استفاده بیشتر مردم از نورهای عمومی در محل زندگی خود باشد. رنگ غالب نورهای مورد استفاده نیز حکایت از این دارد که نورهای با رنگ سرد، بیشتر از رنگ های گرم در بین مردم طرفدار دارد. اکثر مصرف کنندگان و خریداران چراغ های روشنایی هنگام خرید محصول مورد نظر، اولویت هایی را برای آن مدنظر دارند که زیبایی منبع نوردهنده، کیفیت نوردهی آن، قیمت و نصب و نگهداری آن، به ترتیب از عوامل دخیل در خرید و جذب مشتریان به محصولات است.
در اینجا به بررسی عواملی می پردازیم که عوامل اصلی در روشنایی محیط هستند. قابلیت دید در ناحیه تامین روشنایی، مهمترین نیاز استفاده کننده در محیط است. این قابلیت به عواملی بستگی دارد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم

به ادامه مطلب رجوع كنيد

علي باقرزاده بازدید : 24 دوشنبه 03 بهمن 1390 نظرات (0)

رنگ چیست؟ در سال 1666، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست. آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند. بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می‌کنند و نور سفید می‌سازند. این رنگ‌ها را نیز رنگ‌های مکمّل می‌نامند.

به ادامه مطلب رجوع كنيد

علي باقرزاده بازدید : 20 سه شنبه 25 مرداد 1390 نظرات (0)

طراحی داخلی (به انگلیسیInterior designبه مجموعه اعمالی که جهت بهینه‌سازی و یا ایجاد تغییر در فضای داخلی بناها از لحاظ ساختار، چیدمان عناصر، نور و رنگ انجام می‌شوند، گفته‌می‌شود. طراحی داخلی به‌منظور ارائهٔ راه‌حل‌هایی برای سهولت در استفادهٔ ساکنان و پدیدآوردن فضایی مناسب، بسته به نوع کاربری بنا انجام می‌شود. طراحی داخلی یک حرفه چند تزئینی است که محیط داخلی ساخته شده در یک سازه در هر خلاقیت و راه حل تکنیکی، کاربردش را به دست آورد. این راه حل‌ها کاربردی هستند، بالا بردن کیفیت زندگی و فرهنگ ساکنین، به شکل زیبا طلبی جذاب هستند. طرح‌ها به منظور پاسخ به نیازمندی‌های منظم و هماهنگ با آن خلق شده اند، و اصول قابلیت محیطی را تشویق می کنند روند طراحی داخلی یک روش‌شناسی قاعده دار و هماهنگ را دنبال می کند. شامل تحقیق، تحلیل و انضمام دانستنی در روند خلاقیت که به وسیله آن احتیاجات و منابع مشتری را به ارضا می رساند و به تولید یک فضای داخلی که هدف پروژه را ایجاد می‌کند می رسد. یک طراح داخلی کارش را فراتر از خیلی از انضباط ها، از جمله روانشناسی محیطی، معماری، طراحی تولیدی و دکوراسیون تجاری (از نظر زیباشناسی و فضایی) ترسیم می کند. آنها فضا هایی تقریبا از هر نوع ساختمان شامل هتل‌ها – فضاهای اداری – مدارس – بیمارستانها – فضاهای مسکونی – خصوصی – فروشگاهها – رستوران‌ها – تئاترها و ترمینالهای فرودگاه را طرح می دهند. امروزه طراحان داخلی باید با جزییات معماری مانند طرح‌های کف، تعمیرات خانه و دستورالعمل‌های ساختمان هماهنگ باشند. بعضی از طراحان داخلی واقعا معمار خوبی هستند.

 

 

 

 

درباره ما
علی باقرزاده هستم در دومین روز بهار ( فروردین) در ایران در استان خوزستان شهرستان رامهرمز به دنیا اومدمو در حال حاضر در اصفهان زندگي ميكنم. در رشته نقشه کشی معماری تحصیل کردم و دیپلم این رشته را گرفتم در حال حاضر دانشجوی این رشته میباشم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب وبلاگ رو چگونه ميبينيد؟
    نظرتون در مورد قالب وبلاگ چيست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 78
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 80
  • بازدید سال : 112
  • بازدید کلی : 7,146
  • کدهای اختصاصی