loading...
4nama
علي باقرزاده بازدید : 13 سه شنبه 08 شهریور 1390 نظرات (0)

اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندكی تجملی هستید، استفاده از رنگهای به كار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی استرنگهای گرمی چون طلایی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های به كار رفته در طرحهای سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشكوه و گرم در یك دكوراسیون هستند. علاوه بر به كارگیری این رنگها در فضای اتاق استفاده از پارچه های ابریشمی و كتان طرحدار، تابلوها و مجسمههای زینتی شرقی، پارچههای سوزندوزی و قلمكار غنا جذابیت این دكوراسیون را دوچندان می كند. برای نیل به موفقیت در تركیب سطوح طرحدار گوناگون در چنین دكوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند كه رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می تواند این نقش را به خوبی ایفا كند.

همچنین آویزهای پارچهای در قسمت بالا و پشت تخت فضایی رمانتیك و خاص به اتاق می بخشد و می تواند تختخواب را بیش از پیش به كانون توجه در اتاق تبدیل كند. در مقابل دكوراسیون های سنتی دكوراسیونهای تك رنگ قرار گرفته اند كه با به كارگیری تنالیته های مختلف یك رنگ فضایی آرام و یكنواخت را پدید می آورند. رنگهای روشن نمای آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می دهند.تركیب رنگهای زرد و سبز از آنجا كه سبز یكی از رنگهای مشتق شده از زرد است، در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشیم كه غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یك اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می افزاید، اما در یك اتاق خواب اختصاصی قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی كه لازمه یك اتاق خواب است به آن می بخشد؛ حال آن كه غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی میبخشد.انتخاب رنگ در اتاق كودكان خود از قواعدی جداگانه برخوردار است. اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگهای ملایم و پاستلی آرایش كنیم. اتاق خواب كودكان خردسال و نوجوانان را نیز میتوانیم با رنگهای شاد و پرانرژیتر زینت دهیماستفاده از تركیب رنگهای هارمونیك كه در چرخه رنگ در كنار یكدیگر قرار گرفته اند نیز در دكوراسیون یك اتاق خواب می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. به عنوان مثال استفاده از تنالیته های مختلف رنگ بنفش و سبز در كنار یك رنگ روشن متضاد مانند كرم فضایی زیبا می آفریند. آنچه باید در طراحی رنگی دكوراسیون یك اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است كه نه تنها انتخاب مجموعه های از رنگها بلكه میزان به كارگیری آنها و سطوحی كه اشغال می كنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت به سزایی برخوردار استهمچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزئیاتی چون یك قاب عكس، حاشیه های كاغذ دیواری نصب شده به دیوار، تكرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی ها و یا حتی قرار دادن یك جفت آباژور یا گلدان بر روی پاتختی ها یا میز آرایش میتواند به دكوراسیون یك اتاق انسجام و هماهنگی بیشتری ببخشد.

علي باقرزاده بازدید : 10 پنجشنبه 27 مرداد 1390 نظرات (0)

یک اتاق خواب مناسب از نظر فنگ شویی، اتاق خوابی است که متناسب بوده و جریان انرژی مثبت و عاطفی را افزایش دهد . یک اتاق خواب خوب از نظر فنگ شویی، اتاق خوابی است که شما را به خود جذب می کند و هم هیجان برانگیز و هم آرامش بخش است. بودن در یک اتاق خواب خوب از نظر فنگ شویی، جذاب و لذتبخش است، خواه برای یک چرت کوتاه، یا خواب خوب در شب یا در کنار همسر بودن.برای ایجاد یک اتاق خواب خوب از دید فنگ شویی، میتوانید از ابزارهای ساده و عملی فنگ شویی، نظیر نکات زیر استفاده کنید:
1. 
تلویزیون، رایانه و تجهیزات ورزشی را در اتاق خواب نگذارید. وقتی که این اشیاء در اتاق خواب موجود باشند، انرژی مثبت فنگ شویی آسیب میبیند.

2. 
اغلب اوقات پنجره را باز کرده و یا از دستگاه مناسب تهویه استفاده کنید تا هوا تازه و پر از انرژی باشد.مراقب کیفیت هوا در اتاق خواب باشید. اگر هوایی که در اتاق خواب تنفس می کنید تازه نباشد و پر از آلاینده باشد، نمیتوانید اتاق خوابی مطلوب از نظر فنگ شویی داشته باشید. لطفاً توجه کنید که وجود گیاه در اتاق خواب از نظر فنگ شویی مناسب نیست، مگر اینکه اتاق خواب نسبتاً بزرگ بوده و گیاه دور از تختخواب قرار گرفته باشد.

3. 
درجات مختلفی از نور برای اتاق خواب داشته باشید یا از کلیدهای برق که امکان تغییر میزان نور را می دهند استفاده نمایید. نور مناسب بسیار مهم است، زیرا نور یکی از اصلی ترین نمودهای انرژی است. از نظر فنگ شویی، شمع بهترین وسیله برای ایجاد نور است. ولی نمی بایست شمعی بخرید که دارای مواد سمّی باشد.

4. 
برای ایجاد توازن در اتاق خواب، از رنگهای آرامش بخش استفاده کنید. دکور مناسب اتاق خواب از نظر فنگ شویی، دکوری متوازن است که سبب تقویت و ایجاد جریان مناسب انرژی برای داشتن خوابی خوب و نیز سلامت جنسی میشود. بهترین رنگها برای اتاق خواب را اصطلاحاً «رنگهای پوست» می نامند. می دانیم که رنگ پوست انسان از سفید رنگ پریده تا قهوه ای شکلاتی متغیر است. از این مجموعه رنگها، رنگی را انتخاب کنید که برای دکور اتاق خوابتان بهترین رنگ باشد.

5. 
تصاویر اتاق خوابتان را با دقت انتخاب کنید، زیرا تصاویر با خود انرژی قوی فنگ شویی دارند.بهترین توصیه فنگ شویی برای اتاق خواب این است که تصاویری را برگزینید که میخواهید در زندگی تان روی دهد. از تصاویر غمناک و دارای حس تنهایی، در اتاق خوابتان استفاده نکنید، مگر اینکه از غمگین و تنها بودن لذت ببرید.

6. 
از این نکات تکمیلی فنگ شویی هم برای اتاق خوابتان بهره ببرید:

تختخواب را طوری قرار دهید که به راحتی از دو طرف در دسترس باشد.در دو طرف تختخواب دو میز کوچک کنار تختی قرار دهید.تختخواب را در راستای امتداد در اتاق قرار ندهید.یک تختخواب «قشنگ» ومتوازن برای ایجاد یک اتاق خواب دلخواه از نظر فنگ شویی دارای اهمیت زیادی است. تشک خوب، تخته عمودی محکم قسمت بالای سر تختخواب و ملحفه های با کیفیت خوب از الیاف طبیعی هم برای ایجاد انرژی متوازن فنگ شویی مهم است.تمام درهای اتاق خواب را ببندید- در کمد، در حمام داخل اتاق، و در اصلی اتاق خواب. این کار سبب میشود تا بهترین و موثرترین انرژی برای تقویت سلامت و روابط زناشویی شما به جریان افتد.ایده اتاق خواب خوب از نظر فنگ شویی ممکن است تصاویر مختلفی را برای افراد مختلف تداعی کند ولی همه آنها در یک چیز مشترک هستند: لذت و خواب. در یک اتاق خواب خوب از نظر فنگ شویی، هر جزء منعکس کننده هدف اصلی که ایجاد عشق و سلامت و آرامش است می باشد.

درباره ما
علی باقرزاده هستم در دومین روز بهار ( فروردین) در ایران در استان خوزستان شهرستان رامهرمز به دنیا اومدمو در حال حاضر در اصفهان زندگي ميكنم. در رشته نقشه کشی معماری تحصیل کردم و دیپلم این رشته را گرفتم در حال حاضر دانشجوی این رشته میباشم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب وبلاگ رو چگونه ميبينيد؟
    نظرتون در مورد قالب وبلاگ چيست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 74
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 120
  • بازدید کلی : 7,154
  • کدهای اختصاصی