loading...
4nama
علي باقرزاده بازدید : 12 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (0)


 
حسین لرزاده در سال 1285 هـ‌.ش در تهران، کوچه قلمستان نزدیک باغ و حمام حاج عبدالصمد چشم به جهان گشود.

پدر ایشان استاد محمد لرزاده از معماران نامی دوره‌ اتابک و همکار حاج حسن صنیع الدیوان، معمار اتابکی بود. از یادگارهای استاد محمد لرزاده، ‌می‌توان از‌ مسجد حاج حسن صنیع الدیوان، سید نصیر الدین، یکی دو ایوان در مدرسه‌ سپهسالار، از گردن به پایین گنبد سر قبر آقا و خط بنایی دور آن و حوضخانه‌ آینه کاری حسینیه امیربهادر یاد کرد. استاد حسین لرزاده از هفت سالگی چندی نزد میرزا حسن به مکتب رفت.

 سپس به مدرسه‌ مقابل منزل محتشم‌السلطنه فرستاده شد و استعدادهای هنری ایشان از همان زمان نمایان گشت. در محضر درس پدر نیز از بهترین‌ها بود؛ در حالی که دیگر هنرآموزان از سختی کار در رنج بودند او با وجود سن کم، چند زمینه‌ گره را در کلاس طراحی می‌کرد آن چنان که همگان را به حیرت می‌انداخت.

 پس از اتمام دوره‌ ابتدایی به دبیرستان سلطانی واقع در......براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب بروييد

علي باقرزاده بازدید : 23 شنبه 17 تیر 1391 نظرات (0)

رنگ چیست؟ در سال 1666، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست. آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند. بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می‌کنند و نور سفید می‌سازند. این رنگ‌ها را نیز رنگ‌های مکمّل می‌نامند.

به ادامه مطلب رجوع كنيد

علي باقرزاده بازدید : 6 چهارشنبه 07 تیر 1391 نظرات (0)
در 3 کیلومتری ایستگاه خراسانک و بر فراز کوهساری که تونل مستقیم و طویل دو کیلومتری راه آهن مراغه به میانه از آن می گذرد بقایای ساختمان مفصل و سنگ و گچی به چشم می خورد که به قلعه ضحاک معروف است. عده ای از باستانشناسان بنای این قلعه را متعلق به دوره ی مادها می دانند که بعد ها نیز در دوران هخامنشی، اشکانی ، ساسانی مورد استفاده قرار گرفته و در دوره های اسلامی به صورت دژ و سیخ بزرگی درآمده است آنچه امروزه بیش از هر چیزی جلب توجه می کند چهار طاق زیبایی از عهد ساسانی است. دو طرف باز این بنا در لب پرتگاهی در کنار دره قرار دارد ابعاد چهار طاقی که به شکل مربع و به ابعاد متر و با پایه هایی به ضلع متر می باشد.که دارای سقفی با پوشش ضربی است. به گفته ی برخی از باستانشناسان بر خلاف طاقهای دیگر دوره ی ساسانی از این چهار طاق به عنوان افروختن آتش استفاده نمی شد. بلکه به عنوان برج دیده بانی که مشرف به دره ها و دشتهای اطراف بوده است به کار می رفت و مصالح این قلعه به خصوص چهار طاقهای آن از آجرهای بزرگ سرخ رنگ می باشد که مانند بسیاری از بناهای دوره ی ساسانی آجرهای آن به صورت افقی و قائم روی هم قرار گرفته است بقایای دیواره های سنگی و گچی قلعه ی ضحاک ظاهرا" از دوران ما قبل اسلام است و احتمال می رود در قرون 3و4 تعمیرات و الحاقاتی در آن صورت گرفته شده است معهذا این بنا تا قبل از اسلام و تا دوره اسماعیلیه مورد استفاده قرار گرفته است
علي باقرزاده بازدید : 16 پنجشنبه 27 بهمن 1390 نظرات (1)

هر چقدر میز نهارخوری خود را بهتر چیدمان كرده باشید، راحتتر از عهده سرویس دادن به میهمانان خود خود بر می آیید. اما در ابتدا و قبل از شروع هر گونه كاری باید سبك و سلیقه شخصی خود را مشخص كنید. آیا طرفدار سبك سنتی هستید و یا بیشتر به سبك مدرن گرایش دارید؟



مكان قرار دادن میز و نوع چینش صندلی ها به دور آن نشان دهنده میزان رسمی بودن، صمیمی بودن، و یا خودمانی بودن محیط است. در حقیقت محل قرار گرفتن میز و صندلی ها و نوع چیدمان صندلی ها به دور میز تعیین كننده جو محیط مورد نظر است.



تصمیم برای اینكه میز را در كجا قرار دهید كاملاً به تمایلات شخصی شما بستگی دارد. برخی معتقدند كه میز همیشه باید در مركز ثقل اتاق قرار بگیرد و صندلی ها نیز به صورت كاملاً مرتب و منظم به دور آنها چیده شوند. اما نحوه چیدمان میز نهارخوری تنها به همین یك مورد ختم نمی شود و كلیه سبك ها به این مورد محدود نمی شوند.



در چیدمان می توانید از هنر فنگ شویی، ذن و یا سایر مكتب ها نیز كمك بگیرید. فقط نكته ای كه می بایست در كلیه مراحل در نظر داشته باشید این است كه فضای مناسب برای جابجایی مهمانها در نظر بگیرید كه آنها بتوانند به راحتی دور میز حركت كنند. با رعایت این اصل هارمونی و ایمنی در اتاق حفظ می شود.



اگر میز تهیه نكرده اید، ابتدا باید فضایی را كه می خواهید میز نهارخوری را در آن قرار دهید اندازه گیری كنید. یك قاعده كلی و استاندارد به این شكل است كه می بایست صندلی ها حداقل 45 اینچ با دیوار فاصله داشته باشند. اما اگر در حال حاضر میز نهارخوری را بدون اندازه گیری محیط خریداری نموده اید، و میز شما نسبت به فضا قدری بزگتر است، میز را به یكی از دیوارها بچسبانید و بعد صندلی ها را دور آن بچینید.



كلیه صندلی ها باید در یك راستا و در یك جهت معین چیده شوند. به این ترتیب هم رفت و آمد تسهیل می گردد و هم ایمنی افراد به ویژه كودكان و سالخوردگان تامین می گردد.

چند وسیله زینتی نیز تهیه كنید. بهتر است این وسایل تزئینی منطبق بر میل و سلیقه تك تك اعضای خانواده شما باشند.

علي باقرزاده بازدید : 27 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)

اگر از نور کامل و طبیعی خورشید که گستردگی و کیفیت آن قابل مقایسه با نورهای دیگر نیست صرف نظر کنیم، استفاده از نور آبی مصنوعی و چراغ های روشنایی، به نیازی ضروری و همیشگی تبدیل شده است.

به خصوص نقش نورپردازی در معماری داخلی بسیار مهم و جذاب می نماید. با افزایش کارآیی های صنعت برق و امکانات تکنولوژیک مربوط به آن، استفاده از محصولات وابسته به آن نیز رشد چشمگیری داشته است؛ چنانکه باید اذعان داشت روشنایی، راه را برای یک تحول در شناخت و طراحی معماری باز کرده است. این محصولات که مشتمل بر انواع چراغ ها و سیستم های روشنایی هستند، ابزار اصلی نورپردازی را تشکیل می دهند. با تنوع این ابزار، طراحان با مسئله ای مواجه می شوند و آن انتخاب صحیح وسیله نوری و تعیین محل مناسب برای آن است. چنین مشکلی پیچیده تر از تامین کمی نور است. اگر چه لامپ های عریان قادرند نیازهای کمی نور را به آسانی مرتفع کنند، واضح است که جنبه های دقیق تامین آسایش و نکات ظریف زیبایی شناسی از عهده این وسایل ساده برنمی آید. در حقیقت گره کار در تهیه و تامین نور نیست بلکه تنظیم منابع نوری برای خلق محیط مناسب بصری، مسئله اصلی است.
در بررسی های انجام شده پیرامون استفاده افراد از نور و چگونگی نورپردازی منازل مسکونی خود، اطلاعاتی راه گشا به دست آمده است که راه را برای راهنمایی تولیدکنندگان، طراحان و نهایتاً استفاده کنندگان باز می کند یا باعث سوق دادن آنان به سمت استفاده از منابع نوری مطلوب و راهنمایی عموم به استفاده درست از منابع در اختیار می شود. ابتدا این نکات را مرورکرده و در ادامه، نکاتی را درباره روشنایی عمومی از نظر می گذرانیم. افراد مورد مطالعه در این مبحث در پاسخ به سؤالی در زمینه استفاده از نور عمومی و موضعی در محل زندگی خود اکثراً اذعان دارند که نور عمومی را بیشتر از نور موضعی در محل زندگی خود استفاده می کنند. 75% افراد، نور عمومی و 25% نیز نور موضعی را مورد استفاده قرار می دهند. در مورد استفاده از انواع مختلف چراغ های روشنایی، بازار خرید و استفاده به ترتیب با 50% و 35% و۱۰% در اختیار چراغ های سقفی، دیواری و پایه دار زمینی قرار می گیرد که این خود می تواند موید استفاده بیشتر مردم از نورهای عمومی در محل زندگی خود باشد. رنگ غالب نورهای مورد استفاده نیز حکایت از این دارد که نورهای با رنگ سرد، بیشتر از رنگ های گرم در بین مردم طرفدار دارد. اکثر مصرف کنندگان و خریداران چراغ های روشنایی هنگام خرید محصول مورد نظر، اولویت هایی را برای آن مدنظر دارند که زیبایی منبع نوردهنده، کیفیت نوردهی آن، قیمت و نصب و نگهداری آن، به ترتیب از عوامل دخیل در خرید و جذب مشتریان به محصولات است.
در اینجا به بررسی عواملی می پردازیم که عوامل اصلی در روشنایی محیط هستند. قابلیت دید در ناحیه تامین روشنایی، مهمترین نیاز استفاده کننده در محیط است. این قابلیت به عواملی بستگی دارد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم

به ادامه مطلب رجوع كنيد

علي باقرزاده بازدید : 24 دوشنبه 03 بهمن 1390 نظرات (0)

رنگ چیست؟ در سال 1666، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست. آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند. بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می‌کنند و نور سفید می‌سازند. این رنگ‌ها را نیز رنگ‌های مکمّل می‌نامند.

به ادامه مطلب رجوع كنيد

علي باقرزاده بازدید : 14 پنجشنبه 21 مهر 1390 نظرات (0)

معماری شهر سوخته ، محله ها و خانه های مسكونی

بناهای ساختمانی این شهر معماری خاصی داشته است معماران اغلب بناهارا مستطیل شكل می‌ساختند هر یك از آنها 6 الی 11 اتاق داشت كه با دیوارهای كوتاهی از یكدیگر جدا می شدند در هر یك از اتاقها نیز در و پنجره و بخاری ساخته می شد و برای قسمتهای مختلف خانه ها ، پله هایی نصب می‌كردند.

مهمترین آثار معماری به دست آمده از شهر سوخته خانه‌های پلكانی و بنای كاخ سوخته می باشد. خانه های پلكانی نه تنها از نظر معماری بلكه از لحاظ اشیای بدست آمده نیز یكی از دوره های درخشان شهر سوخته را در بر می گیرد. كاخ سوخته مربوط به دوره‌ی چهارم شهر سوخته است و می توان آن را یك اثر معماری قابل ملاحظه دانست. كاخ سوخته دارای دیوارهای قطور خشتی به ارتفاع بیش از سه متر است. متأسفانه بنای مكشوفه از سه طرف در اثر فرسایش ویران شده بود و گروه حفاری در گوشه‌ی جنوب شرقی آن اقداماتی كرد. این بنا صرف نظر از فرسایش در وقع نسبتاً مناسبی قرار دادرد واندود دیوار ها هنوز نمایان و نمایشگر دوران نوینی در تسلسل و پیوند فرهنگی این منطقه باستانی می باشد كه طی آن چرخ سفالگری ابداع شده است.

براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب برويد

علي باقرزاده بازدید : 19 سه شنبه 05 مهر 1390 نظرات (0)

استان : خوزستان

نام مکان : عمارت صمیمی (امیر سپهدار)

نوع : تاریخی

دوره تاريخی : دوره قاجار

عمارت صمیمی از باغ های سکونتی _حکومتی دوره قاجار است که متاًثر از باغ های فرنگی ساخته شده است . این باغ شامل عمارت اندرونی است . عمارت به عنوان فضای ورودی بوده و در بیشتر موارد محل استقرار و سکونت نگهبانان و سایر کارکنان خدماتی صاحب باغ و مهمانانش بوده است . عمارت اندرونی که همان کوشک میانی می باشد در دو اشکوب همکف و زیر زمین بنا شده است و محل کارهای حکومتی و دفتر ی بوده ، در دوران پهلوی این کوشک محل زندگی صاحب وقت باغ بوده است . طبقه همکف شامل سرسرا ،چهار اتاق و یک سفره خانه است دارای سقفهای گنبدی از نوع چهار بخشی و طاق و تویزه می باشد . زیر زمین آن شامل دو اتاق و یک سرسرا است . این بنا دارای خیشخال و بار گیر نیز می باشد . امکانات و تسهيلات تفريحی، گردشگری، حمل و نقل، اسکان و ... : این بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است . مرمت بنا از سال 1384 توسط سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان و با تأمین اعتبارات استان صورت گرفته که شامل :آوار برداری و خوانا سازی پلان بنا استحکام بخشی دیوار ها و پی ها _مرمت طاقهای فرسوده _نصب در و پنجره _دوخت و دوز ترکها _کف سازی فضاهای داخلی _برق کشی و نور پردازی _محوطه سازی فضای اطراف بنا پس از تجهیز کامل به عنوان موزه باستانشناسی و مردم شناسی همچنین عمارت سر در به نمایشگاه و چاپخانه و باغ به عنوان محل بازدید عمومی احیاء می گردد .

آب و هوا : گرم و خشک

آدرس : این بنا در شهرستان رامهرمز در محله یوسف آباد کیمه واقع است 

علي باقرزاده بازدید : 13 سه شنبه 08 شهریور 1390 نظرات (0)

اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندكی تجملی هستید، استفاده از رنگهای به كار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی استرنگهای گرمی چون طلایی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های به كار رفته در طرحهای سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشكوه و گرم در یك دكوراسیون هستند. علاوه بر به كارگیری این رنگها در فضای اتاق استفاده از پارچه های ابریشمی و كتان طرحدار، تابلوها و مجسمههای زینتی شرقی، پارچههای سوزندوزی و قلمكار غنا جذابیت این دكوراسیون را دوچندان می كند. برای نیل به موفقیت در تركیب سطوح طرحدار گوناگون در چنین دكوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند كه رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می تواند این نقش را به خوبی ایفا كند.

همچنین آویزهای پارچهای در قسمت بالا و پشت تخت فضایی رمانتیك و خاص به اتاق می بخشد و می تواند تختخواب را بیش از پیش به كانون توجه در اتاق تبدیل كند. در مقابل دكوراسیون های سنتی دكوراسیونهای تك رنگ قرار گرفته اند كه با به كارگیری تنالیته های مختلف یك رنگ فضایی آرام و یكنواخت را پدید می آورند. رنگهای روشن نمای آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می دهند.تركیب رنگهای زرد و سبز از آنجا كه سبز یكی از رنگهای مشتق شده از زرد است، در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشیم كه غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یك اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می افزاید، اما در یك اتاق خواب اختصاصی قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی كه لازمه یك اتاق خواب است به آن می بخشد؛ حال آن كه غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی میبخشد.انتخاب رنگ در اتاق كودكان خود از قواعدی جداگانه برخوردار است. اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگهای ملایم و پاستلی آرایش كنیم. اتاق خواب كودكان خردسال و نوجوانان را نیز میتوانیم با رنگهای شاد و پرانرژیتر زینت دهیماستفاده از تركیب رنگهای هارمونیك كه در چرخه رنگ در كنار یكدیگر قرار گرفته اند نیز در دكوراسیون یك اتاق خواب می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. به عنوان مثال استفاده از تنالیته های مختلف رنگ بنفش و سبز در كنار یك رنگ روشن متضاد مانند كرم فضایی زیبا می آفریند. آنچه باید در طراحی رنگی دكوراسیون یك اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است كه نه تنها انتخاب مجموعه های از رنگها بلكه میزان به كارگیری آنها و سطوحی كه اشغال می كنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت به سزایی برخوردار استهمچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزئیاتی چون یك قاب عكس، حاشیه های كاغذ دیواری نصب شده به دیوار، تكرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی ها و یا حتی قرار دادن یك جفت آباژور یا گلدان بر روی پاتختی ها یا میز آرایش میتواند به دكوراسیون یك اتاق انسجام و هماهنگی بیشتری ببخشد.

علي باقرزاده بازدید : 7 سه شنبه 08 شهریور 1390 نظرات (0)

کلیسای وانک یا آمنا پرکیج نام کلیسایی است در محله جلفای اصفهان. این کلیسا از کلیساهای تاریخی ارمنیان اصفهان می‌باشد و در زمان شاه عباس دوم ساخته شده‌است.وانک در زبان ارمنی به معنی کلیسای جامع است.ارامنه بعد از کوچ بزرگ یعنی در سال ۱۶۰۵ به دستور شاه عباس دوم به اصفهان آورده شدند . آنها از بدو ورود شروع به ساختن محل زندگی کردند و در وحلهٔ اول کلیساها را بنا کردند . ارامنه مردمانی بودند که مذهب برایشان اهمیت بسیاری داشت . پس این باعث می‌شد که محلی برای دعا و راز و نیاز با خدای خود داشته باشند . اولین آنها کلیسای وانک بود . وانک اولین بار در سال ۱۶۰۴ ساخته شد که البته این بنا خیلی کوچک‌تر از بنای فعلی و با وسعت کم ساخته شد. ۵۰ سال بعد از ساخت اولیه به خواست و تشویق خلیفه‌ وقت داویراول ( خلیفه شخصی است روحانی که ازدواج نمی‌کند و امور ارامنه در دست اوست این شخص از ارمنستان و یا لبنان که رئوس مذهبی ارامنه هستند انتخاب شده وبه نقاط مختلفی که ارامنه ساکن هستند فرستاده می‌شود ) این مکان ویران شده و جای آن بنایی با طرحی شکوهمند و عظیم ساخته می‌شود .

براي خواندن ما بقي جمله به ادامه مطلب بروييد

تعداد صفحات : 8

درباره ما
علی باقرزاده هستم در دومین روز بهار ( فروردین) در ایران در استان خوزستان شهرستان رامهرمز به دنیا اومدمو در حال حاضر در اصفهان زندگي ميكنم. در رشته نقشه کشی معماری تحصیل کردم و دیپلم این رشته را گرفتم در حال حاضر دانشجوی این رشته میباشم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب وبلاگ رو چگونه ميبينيد؟
    نظرتون در مورد قالب وبلاگ چيست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 37
  • بازدید سال : 69
  • بازدید کلی : 7,103
  • کدهای اختصاصی